CJG’s Noord-Veluwe vanaf nu ook bereikbaar via livechat!

Het CJG (Centrum Jeugd en Gezin) is er voor alle vragen over opvoeden en opgroeien. Groot of klein, ingewikkeld of simpel. Wij proberen altijd een oplossing te zoeken. Daarom zijn wij continu op zoek naar de manier waarop wij mensen uit de regio het beste kunnen helpen met deze vragen. Want wij begrijpen als geen ander dat het stellen van een hulpvraag vraagt om het tonen van kwetsbaarheid en het geven van vertrouwen.

Wij hebben, met ouders, jongeren en collega’s, de afgelopen periode in kaart gebracht hoe cliënten bij ons terecht komen. Welke stappen heeft de cliënt al gezet voordat hij/zij bij ons komt? En vooral: hadden wij in een eerder stadium al iets kunnen betekenen? Het waren vragen die wij aan veel van onze klanten hebben gesteld. Het was een zoektocht naar een logische, laagdrempelige en herkenbare werkwijze waardoor alle inwoners hulpvragen bij ons kwijt kunnen op een manier die bij ze past. Prettig, veilig en persoonlijk!

Wij zijn dan ook heel trots dat we dat vanaf volgende week, maandag 17 mei, de chatfunctie op onze websites live gaat. Inwoners kunnen ons op werkdagen tussen 19 en 21 uur via deze chat bereiken en hun vragen stellen. De chat is te vinden op onze site www.cjgolderboek.nl.

Volgens Tessa Hanken, gedragswetenschapper bij het CJG, is dit een grote stap vooruit: “Tijdens het klantreis-traject hoorden wij van klanten dat het stellen van een hulpvraag nog wel eens spannend kan zijn. Bij gevoelige thema’s waar schaamte een rol kan spelen was dan de stap naar het CJG soms te groot. Daarom ben ik enorm trots dat wij nu deze klanten ook op een laagdrempeligere manier kunnen helpen. Met de chat kunnen wij eerder helpen en laten zien dat schaamte vaak niet nodig is. We zijn allemaal mensen en die hebben allemaal wel eens een hulpvraag. Ik ook.”

Wil je meer weten over onze chatfunctie of de andere manieren waarop wij jou kunnen helpen? Kijk dan op onze site www.cjgoldebroek.nl.